Artikel Mengenai Pelan dan Produk Takaful AIA

Artikel Mengenai Pelan dan Produk Takaful AIA

Artikel-artikel yang berkaitan kelebihan produk takaful, pelan takaful, syarikat, agensi, kerjaya dan sebagainya. Selamat Membaca. Komen dan cadangan anda amatlah dihargai.

3 Elemen Penting Simpanan Pendidikan Anak

Berikut adalah perkara asas yang penting yang perlu ada ketika memilih Tabung Simpanan Pendidikan Anak agar masa depan mereka lebih terjamin.

Medical Card AIA Cover Covid Tak? GL Boleh Lulus?

Bermula 13 September 2021, pelanggan yang mempunyai Pelan Medical Card AIA, layak mendapat rawatan di hospital jika terkena Covid-19.

Cash Value & Simpanan dalam Pelan Takaful

Salah satu komponen dalam Pelan Takaful yang sering membuat orang keliru adalah Cash Value (Nilai Tunai) dan Simpanan. Adakah ianya sama?

5 Kehebatan Kerjaya sebagai Ejen Takaful

Apakah kehebatan Ejen Takaful berbanding kerjaya lain? Apakah jalan karier ini hanya sementara? Dalami kehebatan kerjaya mereka disini.

Harga Pelan Hibah Takaful AIA Terbaik 2021

Dapatkan Harga Pelan Hibah AIA (Caruman Tahunan dan Bulanan) secara terus. Masukkan Jantina, Umur dan Nilai Hibah. Daftar Takaful secara Online.

5 Kesilapan Besar Ketika Mendaftar Takaful

Memiliki Takaful suatu perkara baik. Namun, dalam memilih Pelan Takaful yang terbaik, jangan biarkan anda membuat kesilapan besar.

Medical Card AIA Takaful Tipu, Ejen Menipu?

Banyak hal Takaful & Insurans AIA terutamanya melibatkan medical card, kita dengar kes tipu, menipu, tertipu & ditipu. Apakah realiti sebenar yang berlaku?

Maksud Hibah Bersyarat dan Hibah Takaful

Apakah maksud Hibah, Hibah Bersyarat, Takaful dan Hibah Takaful? Apakah kepentingan dan kelebihan memiliki Pelan ini? Ketahui Disini.

Rumah Pusaka Milik Siapa? Apakah Penyelesaiannya

Suami / Isteri telah meninggal & meninggalkan rumah (aset tetap). Automatik ianya menjadi Rumah Pusaka. Apakah penyelesaian terbaik untuk masalah ini?

Soalan Lazim Berkenaan Takaful, Hibah & Wasiat

Berikut adalah senarai Soalan Lazim yang sering ditanya oleh masyarakat berkenaan Insurans, Takaful, Wasiat dan Hibah. Semak jawapan disini.

Perlindungan Percuma Khusus Covid-19 AIA

Jika disahkan Covid-19, Elaun Tunai sebanyak RM200 sehari maksima sehingga 30 hari. Jika Berlaku Kematian, Pampasan Kematian sebanyak RM10,000 akan dibayar.

Bantuan Covid-19 AIA untuk Frontliners

Elaun RM1,000 & Pampasan RM10,000. Pampasan Bantuan Covid Percuma dari AIA buat Frontliners yang terlibat dengan COVID-19.

Aplikasi My AIA • Pendaftaran & Tutorial Apps

My AIA sebuah Aplikasi Mobil yang wajib anda miliki di telefon bimbit anda. Aplikasi ini bertujuan sebagai Backup kepada buku polisi anda sekiranya ia hilang.

Takaful Investment Vs Pelan Tradisional

Kenapa sesetengah polisi Takaful atau Insurans harganya meningkat? Kenapa ada yang harganya kekal? Bagaimana Model Takaful ini sebenarnya berfungsi?

Takaful Hibah Termurah A-Life Kasih Famili

Sebuah Pelan Takaful Hibah Asas TerMurah dari AIA. Bermula dengan RM69 Sebulan untuk Perlindungan Takaful (Pampasan Kematian) sejumlah RM50,000.

Definisi 39 Penyakit Kritikal AIA Takaful

Dahulu 36 Penyakit Kritikal. Sekarang AIA melindungi sehingga 39 Penyakit Kritikal dibawah Pelan A-Plus CriticalCare-i. Ketahui info lebih lanjut disini.

Pelepasan Cukai Takaful dan Insurans 2021

Adakah Takaful/Insurans juga boleh mendapat perlepasan cukai? Ya, Maksima RM9,000. Rujuk detail dan senarai penuh berkaitan Perlepasan Cukai disini.

Pampasan Penyakit Kritikal? Berapa Nak Letak?

Ragu tentang Pelan Perlindungan Penyakit Kritikal? Berapa Jumlah Perlindungan yang Sesuai? Guna Kalkulator untuk tahu Pampasan Penyakit Kritikal Terbaik untuk Pelan anda.

Jenis Pelan, Ciri & Faedah Dalam Takaful AIA

Anda masih keliru yang mana pelan perlindungan yang perlu anda miliki? Rujuk jenis, ciri-ciri, faedah asas pelan perlindungan yang wajar anda miliki disini.

2022 Tahun Bijak Merancang Kewangan

Bagaimanakah perancangan kewangan terbaik? Berapa banyak simpanan yang perlu dibuat? apakah persediaan dalam menempuh krisis kewangan? Rujuk disini.

5 Kepentingan Kewangan Buat Keluarga

Tidak kiralah samada anda bujang atau berkeluarga, merancang kewangan merupakan salah satu perkara penting dalam memastikan kehidupan anda berjalan lancar.

Tips Memilih Takaful Yang Mesra Bajet

Bagaimana Perlindungan Takaful membantu anda ketika menghadapi musibah seperti sakit, kemalangan, lumpuh mahupun kematian? Rujuk tips disini.

Medical Card AIA Murah Jimat Terbaik & Berbaloi

Medical Card AIA (Kad Medikal) atau Kad Perubatan adalah perkara Wajib yang anda perlu ada pada masa kini. Dapatkan segera sebagai Backup Kewangan anda.

12 Perkara Ada Dalam Fikiran Orang Berjaya

Orang yang sangat berjaya berfikir dan bertindak berbeza dari orang ramai. Mereka mempunyai sikap yang positif dan sentiasa mencari jalan penyelesaian.

6 Sebab Mengapa Perlu Mencapai Kejayaan

Setiap hari kita impikan dan membayangkan tentang matlamat kita. Setiap hari, semakin kita bergerak maju, semakin dekatlah kita dengan kejayaan.

5 Sebab Takaful Boleh Menjadi Hadiah Terbaik

Kita memperkatakan tentang idea sebab Pelan Takaful sebagai Hibah atau hadiah. Adakah kebanyakan orang akan menimbulkan banyak Keraguan? Rujuk jawapan disini.

9 Sebab Takaful WAjib Untuk Semua Orang

Pelan Takaful adalah satu topik yang bukan seronok untuk didengar. Berikut adalah sebab Takaful wajib dimiliki oleh semua orang termasuk anda.

Dalil Quran & Hadith • Takaful Wasiat Hutang

Takaful, sistem Syariah Islam yang diwujudkan bagi melancarkan pembahagian harta sekiranya berlaku risiko-risiko. Adakah Dalil berlandaskan Quran dan Sunnah?

Takaful Bukan Insurans • Konsep Dalam Islam

Takaful untuk semua, khususnya Umat Islam. Sama sekali, model takaful tidak sama dengan model insurans. Ketahui lebih lanjut perbezaaannya disini.

Takaful AIA Untuk Wanita A-PlusVenusEXtra-i

Pelan Perlindungan Takaful AIA Khusus Penyakit Berkaitan Wanita. Melindungi dari risiko SLE, CIS, Kanser, Putus Haid, Kehamilan dan Psikoterapi.

Panduan Memilih Takaful Pendidikan Anak

Artikel ini merupakan panduan sebagai pengenalan untuk membantu anda memahami Pelan Takaful Pendidikan Anak (PTPA) untuk Anak-Anak anda yang anda sayangi.

Terma, Glosari Dalam Polisi Takaful & Insurans

Tidak faham maksud istilah-istilah di dalam Polisi Perlindungan Takaful dan Insurans. Rujuk glosari terma, dan perkara tentang Takaful dan Insurans di sini.

Hidup Sihat & Ganjaran Program AIA Vitality

Sebuah program insurans dan kesihatan berasaskan teknologi yang membantu anda menjalani kehidupan lebih sihat. Dapatkan banyak Ganjaran Vitality yang hebat.

Cara Bayar Takaful Online Guna Maybank2u

Masih ramai diantara pemegang polisi Takaful AIA yang masih tidak tahu bagaimana untuk membayar caruman Takaful mereka melalui Online Banking di Maybank2u.

Apa Maksud Ko-Takaful/Ko-Insurans?

Ketahui makna Ko Takaful (Ko-Takaful) atau Ko-Insurans. Apakah fungsi asas yang ada padanya? Bagaimana ia berfungsi. Berapa kiraan biasanya?

Beza Insurans & Takaful. Mana Terbaik?

Ramai yang masih keliru dan tertanya-tanya apakah beza Insurans dan Takaful di dalam Malaysia? Kami akan menerangkan asas Insurans dan Takaful disini.

Perlindungan Virus Zika Dalam AIA

Apakah Virus Zika? Asal Usul Virus Zika? Adakah Pelan AIA melindungi Wabak Virus ini? Ketahui disini. Lakukan Pelan Perlindungan mulai hari ini.

Senarai Penuh Hospital Dan Klinik Panel AIA

Berikut adalah senarai Hospital panel untuk Medical Card AIA. Banyak hospital utama di seluruh Malaysia yang menjadikan AIA sebagai hospital panel mereka.

Apa Kelebihan Medical Card Takaful AIA

Nak tahu kelebihan Medical Card dari AIA? Kami akan menyenaraikan kelebihan dan kehebatan Medical Card dari AIA. Jom dapatkan segera. Murah, Jimat, Hebat!

AIA Melancarkan Program AIA Vitality

Program kesihatan dan kesejahteraan AIA Vitality berasaskan sains yang menyediakan maklumat, alat dan motivasi kepada peserta untuk meningkatkan kesihatan mereka.

MENCARI PELAN TAKAFUL?

Kami Bantu Anda Untuk Rangka Pelan Takaful Anda

LOKASI

HMINSPIRE GROUP
Suite 30-03, AIA Cap Square Tower,
Jalan Munshi Abdullah, 50100 Kuala Lumpur

HUBUNGI KAMI